Pariisista kertova runo


 Tässä tälläinen vähän pidempi runo, jonka kirjoitin silloin etäkoulun aikoihin. Se kertoo Pariisista! Ihmettelen suuresti, miksi olen jonkin Pariisi-runonkin kirjoittanut, kun en tiedä Pariisista yhtikäs mitään... Mutta nyt päästänkin heti sinut lukemaan! 


Unelmani, haaveeni, 

on päästä kaupunkiin Pariisi, 

kuvitella mielessäin Pariisin hehkut, 

riisin maukkaat maut. 

Voi, jos pääsisin sinne, 

Ranskan kaupunkiin, 

voisin kuvitella itseni tanssimassa, 

runoilemassa, 

katselemassa aurinkoa.


Isäni ihana,

minulle oli löytänyt matkalipun, 

haaveeni täyttänyt. 

Pääsin vihdoin Pariisiin! 

Siellä oli yhtä kaunista, 

kuin kuvitellut olin. 

Tanssilattialla pyörin, 

hienossa ravintolassa hyörin.


Juustoa maukasta joku söi, 

sitä myös möi. 

Ostin vähän ihanaa juustoa, 

sitä maukasta, 

kuin puustoa. 

Juusto suli suussa, 

aivan kuin kuussa. 


Oli nopeasti ihana Pariisi-loma ohi, 

siitä on jo tovi. 


Kotiin tulin, 

perheeni näin.

Isä minua halasi, 

kotiin aikaisin töistä palasi. 





Kommentit

  1. Hälytyshälytyshälytys! Annin tarinablogissa on postaus, JOHON EI OLE KOMMENTOITU! 😱 Selvä, korjataanpa tämä suuri vääryys saman tien. Jos muuten ihmettelet, mitä mä teen täällä, niin olin lueskelemassa sun vanhoja postauksia ja huomasin tän! :D

    No joo. Sanotaanko, että tästä huomaa heti, että se on niitä sun vähän vanhempia runoja... Ensimmäinen kappale oli paras, siinä oli jotenkin kaunis tunnelma. Loppua kohti se tunnelma vähän hiipui jokaisen riimin myötä, mutta olihan tää nyt oikeasti söpö! 🗒🩷🥐

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙