Kielletty ovi

 

Moi! Nyt on ensimmäistä kertaa koko blogini historiassa tilanne, etten keksi mitään alkutekstiä tähän tekstiin. En mitään. Joten kiitän vain sinua; kiitos, että luet tätä! Se on aivan sanoinkuvaamattoman tärkeätä minulle <3



Ovi, kielletty ovi.

Sen taakse ei saa mennä, ei edes vilkaista. Sitä suojelevat useat lukot, sen edessä on jopa suuri, harmaa kivi.

Mitäkö sieltä löytyy? Taidan olla yksi ainoista, ellen jopa ainut, joka tietää tuon oven takaiset salaisuudet.

Siellä ei ole aarteita, ei pommeja, ei myrkkyä, ei taikaa.

Siellä ei ole hirviöitä, ei karhuja, ei kuristajakäärmeitä.

Siellä on jokaisen ihmisen pahin pelko, se, mitä jokainen haluaa, mutta sitten kun sen saa, ei tahdokaan.

Voi, mieti hetkinen. Mitä sellaista on? Mitä kaikki tahtovat, mutta oikeasti eivät?

Se – se on tieto. Tuon oven, tuon suuren, kielletyn oven, sen takana on tietoa. Sellaista tietoa, jota kukaan, ei kukaan, oikeasti sisimmässään tahdo.

Minulla on avain jokaiseen noista suurista lukoista; minulla on voima työntää tuo kivi pois. Mutta minä en halua. En halua pilata elämääni, en halua murehtia iltoja, menettää hyvin nukkumiani öitä.

Oven takaa löydät sen, mitä jokainen tahtoo, mutta mitä kukaan ei tahdo. Jos oven taakse pääset, saat tietää, mitä muut sinusta ajattelevat.

Kuulostaa sellaiselle, mitä haluaisit. Nyt saatat miettiä, mitä saisit tietää, jos oven taakse astelisit. Voi, pitääkö se eräs henkilö minua kauniina? Entä ystäväni; kuinka moni pitää minusta oikeasti?

En usko, että haluat tietää.

Sillä tieto.

Se voi murskata elämän hetkessä, tehdä kaikesta huonoa.

Se, se on syy, miksi tuo ovi on kiinni.

Ja erityisen hyvä syy onkin. 

Kommentit

  1. Wou, todella uskomaton, maaginen tunnelma... Toooooooodella hyvä tarina 🤎 (Olen addiktoitunut erivärisiin sydämiin 😅)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 Ja olen huomannut sun sydänaddiktion, joka kommentissa erilainen sydän :D <3

      Poista
  2. Tosi hyvä! Jotenkin niin salaperäinen mutta kaunis! Ja loppu oli vielä kauniimpi!

    ❤️

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙