Puhelu

 


Kuva: minä

Hej och god dag! Jep, meillä oli ruotsin koe viime viikolla. Neljäs tämän syksyn iso koe. Meillä oli ollut jo historian, matikan ja uskonnon kokeet, kaikki on menneet ihan hyvin. No, seuraavaksi aiheeseen! En jotenkin osaa ollenkaan päättää, pidänkö vai enkö pidä tästä tekstistä. Se on samaan aikaan hyvä ja kamala... No, toivottavasti sinä pidät - ja jos kommentointi toimii, kerro ihmeessä ehdotuksia tämän nimeksi, Puhelu on kamala 🫢💙

Ps. Ihanaa Aleksis Kiven & suomalaisen kirjallisuuden päivää! Nautitaan kaikki tänään yhdessä suomalaisesta kirjallisuudesta, minä lukien Musta kuin eebenpuu -kirjaa, haha 💜


”Mä vihaan sua.”
”Ahaa. Uutta tietoa taas vaihteeksi.”
”Mä lyön sulle luurin korvaan ihan just.”
”Sen kun näkis.”
”Lopeta!”
”Mikä?”
”Ärsyttäminen.”
”Mun olemassaolo ilmeisesti ärsyttää sua, enkä mä tee itsemurhaa, joten mission impossible.”
”Turpa tukkoon.”
”En ole hevonen eikä mulla ole turpaa.”
”Älä ole ekaluokkalainen.”
”Sunhan piti lyödä mulle luuri korvaan?”
”Mä lyön ihan kohta.”
”Aivan rauhassa.”

*Hiljaisuus*

”Arvaa mitä.”
”Nytkö sä lyöt mulle luurin korvaan?”
”En. Mä sanon yhden jutun ennen sitä.”
”Sanopa vain. Mulla on koko elämä aikaa.”
”Kiitos.”
”Sä tajuat, mitä mä tarkoitan tolla. Koska sä olet liian fiksu.”
”Niin tajuan.”
”Sano se.”
”Sä olet salaa rakastunut muhun, mutta et halua myöntää sitä ikinä, minkä vuoksi peittelet sitä ilkeydellä ja et myöskään halua lyödä mulle luuria korvaan.”

*Hiljaisuus*

”Arvaa mitä.”
”No?”
”Mäkin olen rakastunut suhun.”

Kommentit

  1. Toisaalta tosiaan ihan hyvä, mutta toisaalta… en oikeen tiedä:/ Idea hyvä, toteutuskin ihan hyvä, mutta jotain vain jäi puuttumaan… Okei, ainakin otsikko on musta kiva, tai ainakaan en keksi itse parempaa:)
    ❤️❤️❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon rehellisestä palautteesta, Nalle :) Olen aika samaa mieltä, ei tämä ihan huonoimpiani ole, mutta jotain tosiaan jäi puuttumaan!

      Poista
  2. Ihan hyvä postaus 🤍 Tykkään oikeasti ideasta, mutta ehkä tässä toteutus ei ollut parhain. Ehkä tapahtumat vaihtuivat liian nopeasti ja jotkut kohdat tuntuivat epärealistisilta.
    Käytit kuitenkin tosi kivasti eri sanoja ja tästä tuli jotenkin aidon tuntuinen :) Tää voisi olla hyvin joku kirjan pätkä ✨

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 💙 Tuo liika nopeus ja epärealistisuus olivat kyllä munkin mielestä suurimmat ongelmakohdat tässä :/

      Poista
  3. Kaikessa yksinkertaisuudessaan, tykkään! ❤️ Alku varsinkin oli hyvä, loppua kohti alkoi ehkä vähän mennä alamäkeen. Tästä tekstistä osaan jopa nimetä lempikohdan:
    "Sunhan piti lyödä mulle luuri korvaan?"
    "Mä lyön ihan kohta."
    "Aivan rauhassa."
    Ilahduttavaa :D Ja salaisuus: oikeastaan samaistun tähän tekstiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ❤️ Jotenkin mäkin pidän tuosta kohdasta, haha!

      Poista
  4. Ihan hyvä postaus💙! Tykkäsin tästä, mutta jotain siitä puuttui, en osaa sanoa mitä:/. Jotkut kohdat olivat mielestäni hyvin onnistuneita:’D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kuulla sunkin mietteitä tästä! 💙

      Poista
  5. Mullakin on täällä vähän kiikun kaakun tilanne 😅 Oikeastaan mä kallistun enemmän hyvän kuin huonon puolelle, joten hyvä! Ei lempparini, mutta hyvä tämä silti on! :) Jotenkin sarkasmi ja ironia oli toimivaa – mutta sitten taas... Joo, en osaa sanoa. Mutta tämä idea toimii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Vilja 💙 Yleinen mielipide taitaa olla 'ihan hyvä, mutta jotkin kohdat eivät toimi', haha 😂

      Poista
  6. Hmm.

    Valaiseva kommentti, eikö :D Nyt Ester keskity - sä osaat sanoa tästä muutakin kuin 'hmm.'
    Mä en oikeastaan osaa päättää, kiljuisinko mä sulle miten paljon mä RAKASTANRAKASTANRAKASTANRAKASTANNNNNN tätä vai sanoisinko, että tää ei ihan toiminut... Koska honestly, molemmat on ihan yhtä totta 🤷🏼‍♀️ tässä oli jotakin, mikä vähän ärsytti mua, mutta sitten jotakin, mitä mä RAKASTIN. Joo, tästä oli varmasti niin paljon apua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielenkiintoista, poroseni. Mielenkiintoista :D No, kiitos tästä kommentista, Ester, tästä oli oikeasti apua 💙🦌

      Poista
  7. Noniin, mitäs tähän sanoisi… Ihana, Anni, ihana 💙💙💙 Musta tämä oikeastaan toimi kokonaisuudessaan. Idea on aika perus, mutta toteutus ja tekstin laittaminen puhelun muotoon jotenkin pelastivat tämän 💜 En osaa selittää, mutta tämä vain toimi. Jajaja muuten, eikö Musta kuin eebenpuu ollutkin ihana, pliis sano, että se oli, koska se on vain yksinkertaisesti ainoa oikea totuus??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana, niin ihanaa, että sä pidit tästä 💙 (Mun isä sanoi kerran, että AT:n kommenteissa & mun vastauksissa niihin tunnutaan hieman ylikäytettävän ihana-sanaa - en myönnä) Musta kuin eebenpuu ainakin vaikuttaa hyvältä - me ollaan nyt mummolassa, jätin sen vahingossa kotiin, joten en ole lukenut kokonaan 😂

      Poista
  8. Mä tykkäsin tästä lyhyestä tarinanpätkästä. Ja olen siis seuraillut blogiasi jo aiemmin, mutta tietokoneella kommentointi ei jostain syystä toimi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että pidit! 💙 Ihana kuulla, että seurailet blogiani - tuo kommentointijuttu on niin inhottava :/

      Poista
  9. Ääh, mä en oikeastaan tiedä. Mä veikkaan, että jos sä harjoittelet tällaisia vähän enemmän ja kirjoitat tämän sitten uudelleen, tästä tulee todella hyvä, mutta nyt noiden hahomjen vuorovaikutus ja jotkut sanavalinnat tuntuu vähän tökkivältä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙