Yksi tähdistä


Kuva: Pixabay

Heippa 💙 Ihanaa olla taas täällä pienen tauon jälkeen! Sellaista ilmoitusasiaa muuten, että AT:n julkaisuvälit nyt todennäköisesti pitenevät - ei vain ole oikein aikaa. 

Olin kirjoittamassa yhtenä viikonloppuna jotain ihan muuta, kun sain tämän idean. Alkusanat vain lensivät päähäni, ja pian koko tarina hahmottui. Toivottavasti pidät 🖤 

En voi muuten uskoa, että on jo joulukuu. Olen odottanut joulua marraskuun alusta, ja nyt... vau. Ulkona on niin kaunista, lumi tekee kaikesta kuin satua. Glögi- ja piparikausi on myös jo avattu :) Ja ylihuomenna on toinen adventtikin, ihanaa! 🤍🎄


Makaan ensilumen peitolla 
ulkona 
ja katselen taivasta - 
mustaa, sinne tänne ripoteltuja tähtiä. 
Hyräilen jotain 
laulua, jonka kuulin joskus radiosta 
ja muistelen syksyä 
sinua. 

Kello on varmaan jo paljon 
liian paljon 
mutta aika 
on ihmisen keksimä käsite, eikä 
sitä välttämättä ole edes olemassa. 
Sinä kerroit sen minulle 
samoin kuin kerroit sen, että universumi 
on antanut jokaiselle meistä lahjaksi 
rakkauden, 
mutta meidän täytyy itse 
löytää se.

Nauroin, 
sinä sanoit nauruni antavan voimaa, 
ja pitelin kiinni heikosta kädestäsi. 
Heikkoudellasi ei ollut minulle väliä 
koska sisältä olit 
vahvempi kuin kukaan. 

Kerroit 
että sitten, kun muiden mukaan sinua 
ei enää ole, 
oikeasti olet aina yhtenä noista tähdistä. 
Sanoin sinulle
että lupaan tulla aina katsomaan 
sinua ja tähtiystäviäsi, 
ja sinä kiitit 
ja aloit piirtää tähtiä paperille 
tärisevällä kynällä. 

En ole varma 
uskonko sinun olevan oikeasti tähti 
mutta et sinä ole poissa 
niin kuin lääkärit väittävät. 
Ja lähellä tähtiä 
tunnen olevani eniten 
lähellä sinua 
- sinä rakastit tähtiä. 

On pakko nousta 
lumi on liian kylmää 
ja äiti huhuilee kohta sisään;
hän uskoo aikaan. 
Äiti ei tuntenutkaan 
sinua. 

Yöpöydälläni on valokuva 
sinusta, 
se, jossa luet lempikirjaani sängyssäsi 
ja tuhahtelet saaden minut kurtistamaan kulmani. 
Kirja oli liian kevyt 
syvälliselle sinulle, 
sille, jota rakastin, 
rakastan. 

Kääriydyn peittooni 
ja hymyilen kaihoisasti 
muistoille 
toivoen, etteivät ne olisi 
vain muistoja. 

Kommentit

  1. Vau, tykkäsin oikeasti paljon! <3 Tietyt yksityiskohdat tekstissä, kuten ihan ensimmäiset sanat "ensilumen peitolla" ja "lupaan tulla aina katsomaan sinua ja tähtiystäviäsi"... Huihuihui. Liian hyvä. HUIHUIHUI. LIIAN HYVÄ.
    Ja joo, en mäkään meinaa uskoa että on joulukuu. Mulle käy aina niin, että joulu tulee ennen kuin mä olen ehtinyt sisäistää sitä. :D
    VIELÄ KERRAN TÄHÄN LOPPUUN: VAU! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitoskiitoskiitos, mitä muuta tähän voi sanoa 💙

      Poista
  2. Erittäin hyvä :) Kiva lukea tauon jälkeen...

    VastaaPoista
  3. Uu vau. Uu vauuuuu. Ihana. Okei, tää oisi hyvin voinut olla sellainen teksti, josta mä en niin välitä, mutta tässä oli joku pieni koukku... Mikä lie se onkaan, mutta ihana. 💙

    VastaaPoista
  4. Upea lukuunottamatta sitä, että jotkut sanat jäivät välillä tökkimään. Tämä olisi toiminut minun mielestäni parhaiten sellaisena liukuvana tekstinä, ilman täyssyjä. 🙃💙
    Ps. Eka adventti meni jo. 😉

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, osaatko sä sanoa, mitkä sanat/lauseet/kohdat jäivät tökkimään? :) Kiitos kuitenkin kommentista 💙 Ja huomautuksesta - mä en tiedä, mitä sekoilin, mutta meinasin kuitenkin toista adventtia ja ylihuomista, en huomista 😅

      Poista
    2. Mä luin tän uudestaan äsken. :D Kaikki kehuu tätä, - ja siitä tulee heti sellainen fiilis että "pitäiskö munkin?!" - mutta mä en jotenkin osaa sanoa, mikä tässä ei mennyt kohdalleen. Sooriii nää kommentit ei varmaan kehitä yhtään, mutta en mä vaan keksi tästä mitään. 🤦‍♀️🙈 En mä tatkoitta, että tää olis huono. EI MISSÄÄN NIMESSÄ. Tarkoitan vaan, että tää ei ihan napannut mun kohdalla. 💙

      Poista
  5. Siis aivan superSUPERsuperihana 💙 Tunnelma oli jotenkin tosi herkkä, suloinen, tomusokerin makuinen for some reason, kirpeä, kaihoisa, mutta ei vihainen tai raastava. Enemmän sellainen, että tämä henkilö oli surullinen ja ikävöi, mutta se myös oli hyväksynyt sen asian ja osasi antaa aikaa omalla suremiselle - tässä tekstissä nähtiin tarinablogeille harvinaista täysin tervettä surutyötä :D
    Hyvää työtä Anni, ja ihanaa että sä olet takas 🥰❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ester, sä olet niin hyvä kommentoimaan. ❤️ Kiitoskiitoskiitos, ihanaa, että sä pidit tästä poro 💙💙

      Poista
  6. Siiiiis apua 💙 Itkisin, mutta mähän olen vajaatunteinen. Mä en osaa selittää mutta tää on vain niin kaunis ja kaihoisa ja kuitenkin lämmin 💙💙💙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana sä 💙 Kiitos 💕 Mutta hei, mistä lähtien sä olet ollut muka vajaatunteinen? :)

      Poista
  7. VOIAPUAAPUAPUAUAPSPSBDÖFBGVGKENEIXUÖFN... TÄÄ OLI LIIAN IHANA! *yrittää vetää välissä henkeä* MÄ EN OIKEASTI KESTÄ ANNI MÄ LÖYSIN JUST ELÄMÄLLENI TARKOITUKSEN JA SE ON PISTE. SORI NYT VAAN PERHO MUTTA TÄÄ ON PARAS POSTAUS *IKINÄ*! Äääh, eikö näitä kirjaimia saa suuremmaks?! *emojispämmi, paitsi että emojit ei toimi taaskaan*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei apua, kiitos kiitos KIITOS 💙💙💙 Mitä muuta mä voin tähän edes sanoa? 😅 No, kiitos vielä kerran, tositositosi ihana kuulla 🖤

      Poista
  8. Joo... Selailin sun blogia tälleen vartin yli 11 illalla.... ja törmäsin tähän, ja siis oikeesti, tää oli niin ihana että en osaa edes sanoiksi pukea :') Siis en oikeesti ymmärrä kuinka hyvä oot kirjoittamaan ja kuinka kertakaikkisen upea tää oli....
    Ja öh, oon vasta muutama päivä sitten tutustunut sun blogiin, ja rakastuin tähän joka sekunti mitä tätä luin vaan enemmän ja enemmän <3

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙