Saippuakuplatyttö

 


kuva: Pinterest

Moi <3 Toivottavasti sulla on ollut ihanat ekat päivät kesälomaa, ja jos ei ole ollut, toivottavasti jatkossa on :) Tästä tekstistä sitten... tämä on epäonnistunut. Mä tiedän sen. Siinä on jokin pahasti pielessä, mutta mä en osaa sanoittaa sitä jotain itselleni niin tarkasti, että osaisin korjata sen. Silti mä jostain syystä halusin julkaista tämän - ehkä siksi, että se pisti silmään Docsissa, ehkä siksi, että joku kommentoijista saattaisi osata kertoa, mikä se jokin ongelma on. No, lukemaan siis 🩶

Ps. Mä haluaisin kirjoittaa tänä kesänä myös ehkä vähän enemmän muu-kategorian postauksia, mutta ei oikein ole mitään ideaa. Jos joku teistä keksii jotain, olis kiva kuulla, minkälaista höpöttelypostausta, listausta tai mitä vain ei-kaunokirjallista-tekstiä olis kiva lukea :)



Meidän kaupungissa on yksi tyttö, josta kaikilla on mielipide, mutta jota kukaan ei tunne.


Se seisoo yhdessä tietyssä kadunkulmassa joka päivä eri aikoihin ja puhaltaa saipuakuplia. Jokainen päivä. Mä olen oppinut pitämään saippuakuplista tytön myötä. Ne kiiltelevät auringossa tai hehkuvat illan pimeyden keskellä, kun mä kävelen ohi, ja jokaisen meidän kaupungissa asuvan mielestä niissä on jotain erikoista. Tyttö ei koskaan puhu, vain puhaltaa erityisen kauniita kupliaan purkistaan - kai se sitä joskus vaihtaa, mutta en ole varma, koska kaikki purkit ovat täydellisen valkoisia. Saippuakuplatytöllä on melk

melkein aina päällään hame, joka hulmuaa tuulessa ja sen ruskeat pitkät hiukset on letitetty, ehkä siksi,

etteivät ne puhkaisisi täydellisiä kuplia. 


Pikkulapset pitävät saippuakuplatytöstä. Ne alkaa aina hihkua ja nauraa ja poksautella kuplia. Slloin t

yttö hymyilee niille ja puhaltaa lisää kuplia, välillä suuria jotka lentävät kauas yläilmoihin ja välillä

pienempien kuplien parvia lasten yläpuolelle. Vanhuksetkin rakastavat saippuakuplatyttöä, ne kaikki

hymyilevät ja välillä kertovat, kuinka on mukavaa, että joku nuori on ulkona eikä vain katso puhelinta.

Tyttö hymyilee ja viestittää silmillään, niinpä, muttei koskaan sano mitään. Mun ikäisten mielipiteet

saippuakuplatytöstä jakautuvat aika tasan - monien mielestä tyttö on nolo ja ärsyttävä, ja ne kävelevät

ohi tuhahtaen tai nauraen ivallisesti. Joidenkin, kuten mun mielestä, saippuakuplatyttö on ihana. Mä en

oikein edes voi enää kuvitella sitä kadunkulmaa ilman ympäriinsä leijailevia, eri väreissä heijastuvia

kuplia. Ja kaikille saippuakuplatyttö on arvoitus. Kukaan ei tunne sitä eikä kukaan ole nähnyt sitä

koskaan muualla kuin kadunkulmassa.


Kerran mä jäin vähän kauemmas kadunkulmasta, niin, ettei tyttö näkisi mua, ja yritin katsoa, millainen

tyttö on yksin. Kohta ihmisten virta lakkasi hetkeksi ja saippuakuplatyttö jäi yksin. Se puhalsi edelleen

kuplia pari kertaa, hiljaa, nopeasti, ja kymmenet pienet kuplat jäivät leijailemaan sen ympärille kuin

käskystä. Tyttö laski purkin maahan ja vain seisoi, ei hymyillyt, katsoi jonnekin kaukaisuuteen. 


Kun seuraavat ihmiset kävelivät ohi, tyttö nosti purkkinsa nopeasti ja alkoi taas hymyillä. Eikä se ole

tekohymyä. Se on aidompaa kuin mitään mitä olen nähnyt. 


Yhtenä iltana, kello oli varmaan yksitoista, mä kävelin kotiin ja huomasin, että saippuakuplatyttö oli

paikallaan puhaltamassa hiljaa kupliaan. Ne näyttivät taianomaisilta pimeässä. Jostakin syystä mä

pysähdyin ja jäin katselemaan niitä, vaikka mä en yleensä koskaan tee niin. Ja yhtäkkiä

saippuakuplatyttö nosti jalkojensa vierestä maasta toisen purkin ja ojensi sen mulle. Mun hengitys

lukkiutui hetkeksi, sitten mä tartuin purkkiin ja varoin, ettei meidän sormet osuneet toisiinsa. Ja niin mä

puhalsin saippuakuplatytön kanssa kuplia kaupungin ylle melkein koko yön.

Kommentit

  1. Mitä.. ei... Ei tää oo epäonnistunut. Ei mun mielestä. Tää on ihana, tuntuu keveältä sydämessä kun lukee tätä. Oikeesti Anni oon kateellinen sulle, sä saat aina taianomaisia sanoja aikaan ja niitä yhdistää se taianomaisuus. Mutta silti ne on niin erilaisia. Okei, et varmaan tajunnut. 😂 No ihan sama, tykkään tästä. <33

    VastaaPoista
  2. Ja ainiin niitä muu-postauksia... Kuvia? :) Ööhhh... Höpötyspostaus sinisyydestä? 😂 Perhosiaaaaaaaa? Jotain kesävinkkejä?

    VastaaPoista
  3. Munkin mielestä tämä on ihana ja kaunis, sydäntä lämmittävä! ☀️ En minä ainakaan huomannut tässä erityisesti mitään epäonnistunutta — sitä paitsi käytit hyviä sanavalintoja.
    PS. Löysin kirjoitusvirheen tokalta riviltä, kohdassa ”…ja puhaltaa saipuakuplia”.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanaa että pidit 💙 Ja apua, kirjoitusvirhe...

      Poista
  4. Hmm… Mä en oikeasti osaa sanoa. Tavallaan mä rakastan tätä, mutta tavallaan tämä on sellainen, mikä ei ihan sytytä mua. Ehkä tästä ei tullut sellaista wow-efektiä niin kuin sun teksteistä yleensä. Ideaa mä kyllä rakastan 🫶🏻 Ehkä myös olisi voinut tehdä tästä vähän pidemmän <3

    VastaaPoista
  5. No niin, tehdään yksi asia heti ensimmäisenä selväks. TÄÄ EI OLE PAHASTI PIELESSÄ, TÄÄ EI OLE EPÄONNISTUNUT JA MÄ RAKASTAN TÄTÄ. Okei? 💙

    Sä... ääh. Sä osaat vaan kirjottaa niin hyvin! Siis ihan kuin sä valitsisit kaikki sun sanat tarkasti ja punoisit ne yhteen - en mä tiedä. Tässä vaan oli jotain maagista, minkä sä sait aikaa kauniilla sanoilla 🫧 Sanokaa mitä sanotte, mutta MULLE tuli wow-efekti. Mä olen taas kerran sanaton <3

    (Ja jos sulla on vielä otsaa sanoa tätä epäonnistuneeksi, ajattelin vaan ilmottaa, että mulla on paistinpannu tässä vieressä ja tiedän sun osoitteen. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja AI NIIN, niitä postausideoita? Inspiraatiopostaus, jotain luetteloita, sun ottamia kuvia, muuten vaan nättejä kuvia netistä, sun lempiasioita, ihan vaan höpöttelyä mistä tahansa, ideoita teksteihin tai roomtour - siinä on mun ideat ✨️

      Poista
    2. ... on se epäonnistunut äläpäs nyt ala väittelemään 😭 Mutta apua... mä en osaa sanoa mitään. En mitään muuta kuin että kiitos niin paljon 💙💙💙
      (Sä et tiedä mun osoitetta, koska mun toinen nimi on kuules tietoturva, joten hmm ei pelota joten kyllä, tämä on epäonnistunut :))

      Poista
  6. Okei, mä luulen että on varmaan aika ärsyttävää saada pelkkiä positiivisia kommentteja tekstistä, josta ei ite ees pidä. Mutta hei, mä oon sata prossaa rehellinen kun sanon et tää on ihana❤️
    Varsinkin toi loppu<333

    Ideoita ei oo kauheesti, mutta ehkä jotain ”kauniita sanoja”-tyyppisiä listauksia, jotain kirjoja mitä oot lukenut, valokuvia (pixabaysta tai itse otettuja, ihan sama) ja joku my day vois olla vähän vaikee toteuttaa, mut musta on kiva tietää mitä tyypit yleensä tekee kesällä:)
    ❤️❤️❤️

    VastaaPoista
  7. Mä olen samaa mieltä sun kanssa, ei kaikkein onnistunein. Ehkä vähän vaisu? En tiedä, miten sen voisi korjata, ehkä voisi kertoa enemmän. Hyvää kuvailua silti :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa joku joka sanoo ettei tämä ole hyvä :) Kiitos kommentista Oliviainen :))

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙