Automatka

 


kuva: minä

Moi, eikös tämä lasketa aktivoitumiseksi, että edellisestä postauksesta on joku neljä päivää? ;) Millaisia postauksia te muuten haluaisitte nähdä täällä? Pidempiä tarinoita (niille voi vaikka kertoa nimiä tai vinkata hyviä inspispostauksia), tarinanpätkiä kuten tämä, runoja, jotain mun elämästä (mitä? :)), kirjoihin liittyvää? Tervetuloa kuitenkin lukemaan jotakin mun vuosi sitten kirjoittamaa tarinanpätkää, kiitos, jos luet 💙 

Ps. Jos haluaa, saa kommentoida q&a-kysymyksiä tähän postaukseen tai laittaa viestillä, jos on mun numero, tai vaikka sähköpostissa :) Tein tänä vuonna jo kai kerran, tammikuussa, sellaisen, mut se oli niin kamala, että palautin sen kauan sitten julkaisemattomaksi :D Kaikenlaiset kysymykset kelpaa, mutta tietenkin ne syvälliset on ihan parhaita ;)

//

Vanhempien keksimän koko perheen automatkan ensimmäisen osan aikana ehtii tapahtua kaikenlaista. Siinä ehtii esimerkiksi tuijottaa pitkän aikaa ikkunaa pitkin valuvien vesipisaroiden kilpaa, arvailla voittajaa, ähkäistä, kun arvaus ei voitakaan, ja sitten pudistella päätään itselleen, koska on kiinnostunut sadepisaroiden juoksukilpailusta. Siinä ehtii ottaa kengät pois, koska olisi mukavampaa pitää jalkoja penkillä kokonaan, vaikka se ei olekaan kauhean turvallista ja sitten laittaa kengät takaisin, koska se ei ollutkaan mukavaa. Siinä ehtii kuunnella kauheaa kahdeksankymmentäluvun musiikkia radiosta, jota vanhempien on pakko pitää hyvin kovalla, kunnes työntää mielenosoituksellisesti nappikuulokkeet korviinsa kuuntelematta niistä edes mitään. Siinä ehtii riidellä pikkuveljen kanssa juustonaksupussin valtiaasta, kunnes äiti ottaa koko pussin pois, koska hän ei tahdo murusia pitkin auton penkkejä. Siinä ehtii tylsistyä kuoliaaksi ja tarttua lopulta puhelimeen, vaikka isä kielsi. 


Vanhempien keksimän koko perheen automatkan ensimmäisen osan aikana ehtii avata puhelimen ja selata itsensä kauhean ilmoitusvirran läpi. Siinä ehtii lukea, että kaksi koulun kaveriporukan jäsenistä vihaa toisiaan ja loput ovat joutuneet valitsemaan puolensa, ja sinua painostetaan siihen myös. Siinä ehtii tajuta, että on varoittamatta poistettu koko kaveriporukan ryhmästä, koska on moukkamainen, kun ei ole vastannut koko päivänä viesteihin eikä ole kertonut mielipidettään riidasta. Siinä ehtii huomata, että puolet Instagram-seuraajista on kadonnut jonnekin, ja sitten ymmärtää, että joku luokkalaisista on julistautunut lesboksi ja että itse on nyt ilmeisesti hänen tyttöystävänsä, vaikka onkin täysin hetero, mutta ei tietenkään mitenkään homofobinen. Siinä ehtii tuijottaa lattiasta otettuja mitäänsanomattomia kuvia Snapchatista ja miettiä ensimmäistä kertaa, mitä järkeä siinäkin on. Siinä ehtii tajuta, että yksi luokan inhottavimmista pojista laittoi naamakuvan, vaikka suurin osa laittaa vain mustia kuvia, ja yrittää pähkäillä, mitä se tarkoittaa. Siinä ehtii tylsyyden huumassa avata uutissovelluksen, ja lukea pari juttua, jotka kertovat, että joku julkisuuden henkilö on ollut humalassa. Vau. 


Siinä ehtii paiskata puhelimen auton lattialle ja mielummin sitten vaikka tuijottaa ikkunasta ulos kuunnellen kasarimusiikkia. 

Kommentit

  1. 80-luvun musiikki EI OLE KAUHEAA jos se ei ole iskelmää. Mutta muuten tää oli aika kiva, sellainen arkinen mutta kiva :) Q&A-kysymyksiä mä voin laittaa myöhemmin ja olis kiva kuulla jossain postauksessa vaikka sun musiikki-asioista tarkemmin ja siitä että minkälaisista vaatteista sä tykkäät :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä kasarilla oli loistavaa musaa :))

      Poista
    2. Okeiokei, ja tää oli vain tämän hahmon mielipide, ei mun. :D (en mä edes tiedä, mikä musiikki on 80-luvun musiikkia...) Kiva kuulla, että pidit <3 Okei, kysymyksiä odotellessa ja musiikista mä ainakin haluisin puhua jossakin postauksessa! Kiitos kommentista 💙

      Poista
  2. Tosi kiva pätkä ja mun mielestä hienosti rakennettu, sopis vaikka johonkin kirjaan luvun aloitukseksi tai jotain :)
    Tbh mä itse en oikein jaksa lukea pitkiä tarinoita (kirjoja ei lasketa haha) joten mä kannatan runoja ja tällaisia tekstinpätkiä :)) Ja höpöttelyä mä aina rakastan! Mä tykkään kuunnella kun joku alkaa pälättämään yksinpuhelua mun seurassa :) Se on aina ihanaa oppia muista uutta 3

    Kysymyksiä mä laitan vaikka tonne lukijasivulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes ihana kuulla 💙 Ja kiitos myös kommenteista siihen, millaisia postauksia haluaisit <33 Random höpötyspostaus on todennäköisesti tulossa :))

      Poista
  3. Toi koulukaverien draama kuulostaa mulle edelleenkin täysin vieraalta, koska missä lie kiven alla elänkään, mä en vaan ikinä oo ollut sellaisessa mukana. Ja mä kyseenalaistan tän päähenkilön - elämä on parhaimmillaan sillon kun voi vaan istua autossa ja tuijottaa ikkunasta ja unohtaa maailman olemassaolon. (Varsinkin jos taustalla soi kasarimusiikkia.) Mut itse tarina on tosi, tosi, tosi hyvä. Rakastan tätä kerrontatyyliä ja suunnilleen kaikkea muutakin. Lisää tällaista vaan :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään, paitsi ehkä leirikoulu *köh köh* Joo, se on parasta. Typerä päähenkilö. Kukakohan noin typerän päähenkilön keksi? :) Kiitoos 💙

      Poista
  4. Vaikka tämä on aika tylsästä ja arkisesta asiasta kirjoitettu, tämä on musta jotenkin hauska :D
    Nyt kun Vilja mainitsi, niin sun musiikki- ja vaatemausta olisi tosiaan kiva kuulla lisää. Myös ehkä jotain kirjoista? Täällähän on kai vain kaksi kirja-arvostelua.
    Muuten kun käväisin siellä Suomen blogilistalla, jossa sun blogi on, siellä näkyy että se Q&A olisi ollut jo marraskuussa🤔
    Ja tässä olisi vielä niitä kysymyksiäkin: :)
    - Mitä vuodenaikaa eläisit mieluiten koko loppuelämäsi?
    - Jos taivaan pitäisi olla joko vihreä tai punainen, kumpi sen mielestäsi pitäisi olla?
    - Ajatteletko, että jokainen on täydellinen vai ettei kukaan ole täydellinen?
    - Ajatteletko, että jokainen ihminen syntyy hyvänä vai voiko joku syntyä pahana?
    - Kolme kirjaa, jotka avarsivat eniten maailmankuvaasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiva kuulla <3 Ja joo, kirjaanpas toiveet ylös :) Hmm, outoa?? Ja kiitos paljon kysymyksistä 💙

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙