Kirjaston tuoleilla

 


kuva: mä (joo, aivan kauhea, mut halusin sen liittyvän kirjastoon ja tuo on otettu kirjastossa..)

Heipä hei 💙 Pitkästä (??) aikaa säetekstiä. Jotain romanttista, kirjoihin liittyvää säetekstiä, totta kai. Kommentoi vaikka, mitä tykkäät ja mikä on paras kirja, minkä olet viime aikoina lukenut - ja ei haittaa, vaikket kommentoisikaan, pelkkä lukeminen saa mut hymyilemään <3

//

Me tavattiin kirjastossa
istuttiin vierekkäisissä sinisissä vähän nukkaantuneissa nojatuoleissa
luettiin kirjoja hiljaa samaan aikaan
hän jotain runoja, minä fantasiaa
molemmat kiusaantuneina
koska onhan se paljon kivempaa
jos vieressä ei ole ventovierasta
Jotenkin hän sitten vaan vilkaisi minua
hiljaa edelleen
ja osoitti kirjasta lausetta:
kato, aika hienosti sanottu
ja minä nyökkäsin, joo, olihan se,
mutta hän oli kyllä kauniimpi
kuin yksikään lause koko kirjasta
jokainen pisama joka kulki hänen poskellaan kuin siihen ripoteltu tähtisumu
jokainen yksittäinen ruskea hius
jokainen mustaksi lakattu kynsi
oli kauniimpi kuin mikään mitä olin nähnyt

Me jatkoimme lukemista, kunnes hän nousi 

raapusti jotain pienelle lapulle vilkuillen minua 

asetti lapun kirjalleen ja lähti hiljaa kävelemään pois 

odotin, että hän lainasi kirjansa ja astui kirjaston ovesta 

ja sitten nappasin lapun 

työnsin sen reppuun 

kotona avasin ja näin puhelinnumeron 

Nappasin kuvan fantasiakirjan kannesta 

suosittelen 

lähetin 

Hän vastasi kuvalla jostakin tuntemattomasta kirjasta 

en suosittele 

naurahdan 

Seuraavana päivänä 

hän on taas hyllyjen välissä 

enkä tiedä 

pitäisikö moikata 

mutta hän ehtii ensin

Kommentit

  1. Oli ihan tosi ihana teksti 🩵🩵🩵

    VastaaPoista
  2. Oioioiii rakastan tätä ja varsinkin toi vika lause on niin hyvin valittu <3

    VastaaPoista
  3. Tää oli ihana ja söpö 💙 Varsinkin tuo ” jokainen pisama joka kulki hänen poskellaan kuin siihen ripoteltu tähtisumu” - tosi kaunista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee mäkin olin jotenkin ylpeä juuri tuosta kohdasta :D Kiitoss <3

      Poista
  4. Eipä mullakaan muuta sanottavaa ole kuin aivan ihana 🤍

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙