Vaaleat hiukset eivät ole takussa


kuva: minä (asiaan liittymätön hieno kuva part ♾️)


Moi 💙 Mitä sä olet tehnyt viime aikoina? :) Mä olen tehnyt paljon koulujuttuja, ollut siellä itse koulussa, lukenut harmittavan vähän, mutta lukenut kuitenkin Anne Frankin Päiväkirjaa, kirjoittanut mun Nanowrimo-tekstiä, ollut kipeänä, kuunnellut paaaaljon musiikkia, käynyt Wattpadissa pitkästä aikaa... kaikenlaista tässä on tapahtunut, vaikka välillä tuntuu siltä, ettei ole tapahtunut mitään :D Onko nyt muuten jo sallittua aloittaa joulunodotus kunnolla? Kun vähän tekisi jo mieli... 🎄❄️🧦 Sitten itse tekstiin, joka on hyvin vähän tähän marraskuiseen tunnelmaan sopiva säeteksti. Jonka ei edes pitänyt julkaistua, koska mä olen edelleen tauolla. Noooo, näköjään tauollakin voi julkaista vähän jotain. Ole hyvä, päästän sut nyt lukemaan ❄️💙

//

vaaleat hiukset eivät ole takussa

vaikka niiden voisi kuvitella olevan 

niin kauan kun on hahmo meren tyrskyissä seisonut

iho vaalea, liian kalpea auringossa

seisseelle jonka kasvoja ei vielä ole nähty


tällä hetkellä meren aallot on vielä

myrskyävästä kaukana vaaleat kuin poutataivas

aallot lyö rantaan hitaasti ja jostakin kuuluu kun 

kala pinnassa käy suu pyöreänä aukkona

kuuluu myös liplatus ja lokkien kiljunta 

mitäköhän asiaa niilläkin taas on

ja tuuli suhisee muistuttaen välillä leutoa kesätuulta välillä

enemmän oikeaa sellaista ei niin lempeää tuulta


vesi tuntuu kevyenä vaaleahiuksisen jaloissa

sen raja piirtyy polvien kohdalle viileänä kuin jääpalat kasvoilla

kahdenkymmenen asteen helteessä heinäkuun alussa

hiekka meren pohjalla on pehmeää silkkistä

siihen antaa terävyyttä pari rikkoutunutta simpukkaa

entisen elämän tyhjää kuorta joita keräillään kuin 

turhia sisustusesineitä ikean hyllyiltä

tuulenvire leikittelee käsivarsien iholla


ilma tuoksuu hiekalta suolalta ja pikkulasten kiljunnalta

niiden äidit miettii pitäisikö soittaa apua kun yksi

seisoo neljättä tuntia paikoillaan kerran korjasi hiuksien asentoa

olivat liikaa suurien kaiken näkevien silmien tiellä

suurien vihreiden hämmennystä herättävien vaikka suurin hämmennys 

onkin silmien omistajan pään sisällä

hämmennys itsestä ja maailmasta ja paras tapa käsitellä hämmennystä

on tunnetusti olla tekemättä mitään 

olla vaan wu wei niin kuin taolaiset sanoo jossain intian temppeleissä

vaikka seisoa meren tyrskyissä vaaleansinisessä pehmeässä lempeässä

huomassa luontoäidin jos sellainen nyt olisi olemassa


vaaleat hiukset eivät ole vieläkään takussa

vaikka niiden voisi kuvitella olevan

tällaisella maapallon asukilla


ei vieläkään takussa ei 

ihan kuin vasta harjatut



Kommentit

  1. Ehkä nyt voi jo aloittaa joulunodotuksen, itse ainakin kirjoitan jo täydellä vauhdilla blogijoulukalenteria 🤷‍♀️ Ihana teksti 💛

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei haha :D Kiitos 💛 (uu, keltainen sydän sopii jotenkin tähän postaukseen)

      Poista
  2. Siis mitämitä tää teksti on NIIN HYVÄ. NIIN. HYVÄ. Piste.

    Joulunodotus vasta nyt - öö tota mä aloitin sen jo lokakuussa :D Mä oon tehnyt kaikenlaista ja oppinut elämästä vaikka mitä ja öö... khmm :)

    Sanoinko jo miten loistava tää teksti on

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua kiitooos oot ihana <33 Okei, näköjään olin aika myöhässä.. Mielenkiintoista :D Ja sanoit jo, sanoinko jo, että kiiitooooooooos <3

      Poista
  3. En ehkä kestä, MITEN JOKU TÄN IKÄINEN VOI KIRJOITTAA JOTAIN NÄIN UPEETA!? Tää oli niin kaunis ja vaan kaikin puolin ihana teksti <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on mun päällimmäinen ajatus aina kun luen jotakin tarinablogia :D Kiitos tosi paljon 💙

      Poista
  4. Ei hitto tää on ihana 😭😭😭 Rakastan tän tunnelmaa ja toi taolaisjuttu vaan sopii tohon just niin hyvin :) Ei todellakaan haittaa että postaat tauolla (tauko loppuu jonku viikon päästä jee), ja todellakin voi alkaa odottamaan joulua. Siihenhän on enää ootapas 32 yötä :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei hitto sä oot ihana 😭 Mä aattelinkin, että se taolaisjuttu on hyvä, kiva että se oli hyvä :D Ja nyt enää kaksi viikkoa :)))

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙