En keksi enää runopostauksille nimiä


kuva: minä

 Tervetuloa lukemaan mun runopostausta - tehän ette ole sellaista koskaan ennen nähnytkään ;)

//

sen silmät oli siniset kuin taivas kesäyönä
sen kynnet oli lakattu mun seinien värisiksi
sen luomiväri oli mustikansinistä
tiedoks vaan, mä rakastan sinistä
arvatkaa vaan miten kävi 

**

"olen ulkona tulen klo 17.30"
kohtalokas aika, puoli kuusi
ei näkynyt vielä vuoden päästäkään klo 17.30
naapurilta kuulin, että muutti Alaskaan
omapa on häviönsä 

**

tervetuloa mun kotiin
jokilaaksoon, kotilaaksoon
keskelle peltoja, avaraa taivasta
ikkunasta näen metsän
sieltä löydän turvan
talon vierestä katsottuna
taivas on aina kaunis
tän paikan nimi on mulle
Rauha

**

leikkikenttä
näyttää täydeltä mutta oikeasti aika tyhjä
järkevät ajatuksensa maailmalle menettäneet
teinit ylhäällä pienoislinnan tornissa vapettamassa
kaksi kolmevuotiasta heittelemässä
hiekkaa toistensa päälle, 
vanhemmat toppuuttelemassa
miksei lapset saisi pitää hauskaa?
miksi pitää jo nyt
toisten typeriin muotteihin ahtaa itsensä?
joku on lukemassa kirjaa penkillä
kuulokkeet korvissa
me against the world tai jotain sellasta

alkaa sataa
teinit pakkaa kamansa lähtee 
lähellä olevaan autiotaloon kuvaamaan tiktokkeja
kolmevuotiaiden vanhemmat keskustelevat:
lähteäkö vaiko eikö lähteä?
päätös tehty: lähdetään ja äkkiä
kuulokkeet korvissa hahmo penkillä
asettelee sateenvarjon kirjan suojaksi
omille kasvoille voivat pisarat
iskeä vaikka kuinka lujaa

Kommentit