Kolme lyhyttä runoa ja 7 virkkeen novelli


kuva: mä

 Moi ja tervetuloa postaukseen, josta löydät sekalaisia kirjoittamiani runoja, aika lyhyitä sellaisia <3 Ja yllätysesiintyjänä myös seitsemän virkkeen novelli :D En ihan tiedä laatutasosta, en ole jostakin syystä kirjoittanut viime aikoina niin paljoa (vaikka nyt koukutuin taas runoihin, se on vaan mun tyyli kirjoittaa, se missä mä olen hyvä, se mitä rakastan), joten valinnanvaraa ei paljoa ollut. Ala vain lukemaan 💙 Runo vaihtuu aina ** kohdalla :)

//

itken
autiotalossa
tietämättä milloin lopun kohtaan
kynällä piirrän
päästäisen
tulitikkuaskin kokoisen

**

ei taide oo vaan kangas täynnä värejä
siveltimiä maalauksia loppuun kuluneita tusseja
tää on taidetta myös
meidän omaa taidetta
sanoilla leikkimistä
tunteiden vuodattamista paperille
meidän omaa taidetta ymmärrä tai älä
mut älä sano
et me ei olla taiteilijoita

**

mun ikkunasta näkee iltaisin valon
absoluuttisessa pimeydessä metsän vierellä
valo, kirkas valo
se on kuin pohjantähti
ei väliä valon oikealla luonteella
naapurin kattolamppu

**

Lunta sataa niinku oltais isossa lumisadepallossa. Se puraisee piparia keittiössä ja näyttää niin söpöltä. "Älä tuijota", se kivahtaa ja nauraa. "Joo en. Voidaanks mennä ulos?" kysyn ja se nyökkää. Pihalla se katsoo taivaalla hohtavaa kuuta ja sanoo: "Mun on pitänyt kertoo yks juttu." Mun sydän pamppailee. Lunta sataa enemmän ja enemmän, joku taitaa ravistaa lumisadepalloa.

Kommentit

  1. Hienoja tekstejä, vaikka ne tuntuvat kuitenkin jotenkin aika tavallisilta. Mä tykkäsin ehkä eniten ekasta, mutta tuo toka on kyllä ihan totta. Viimeinen oli ensin vähän hämmentävä mutta jotenkin söpö 🤍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ymmärrän 💙 Kiitos ihanaa että luit :)

      Poista
  2. Iihaaaniaaaa rakastan <3 Mä tein äskettäin tavalliseen tapaani yksinpuhelusession ja siinä just mietin et kenet voi määritellä taiteilijaksi xd Mä ajattelen niin, et jokaisen joka tuo tähän maailmaan jotain uutta omana itsenään <3
    Ihania jos en sanonu jo <33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoos 💙💙 Toi on hyvä määritelmä ja kiva, että sai ajattelemaan :D

      Poista
  3. Nää on tosi ihania, ei mitään ihan lemppareita, mut tuo "Joku taitaa ravistaa lumisadepalloa", on jotenki ihana ilmaus, en tiiä miks❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei kiitos 💙 Ja ää toi kuulosti munkin mielestä kivalta :)

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙