Runovihkon sivuilta


kuva: mä

 Runovihkon kannessa lukee "Annin runoja, älä koske!", sisältä löytyy muun muassa nämä tekstit. Osa on haikuja (oikeastaan aika moni??), osa jotain muuta. Toivottavasti pidät, mä arvostan tosi paljon jos vaikka kommentoisit, mitä mieltä olet! <3

//

Olen perhonen. 
Uskaltaa avata siivet
kun ei pelota. 

*

toiset ilmaisee 
itseään vain sanoilla
minä säkeillä

*

ihastumista 
en yritä sanoilla 
selittää yhtään

*

jokainen 
on suuri salaisuus
silti jokainen
luulee tuntevansa toisen
luulee tietävänsä parista sanasta
persoonallisuuden
huomaavansa vaatteista
omahyväisyyden
näkevänsä silmistä
epävarmuudet
väittää tuntevansa vaikka 
tuntee vain koulun käytävillä liikkuvan 
varjokuvan
jonkinlaisen peilikuvan
totuudesta 

*

rakkaus on totta 
jos yksi totuus pitäisi kertoa 
sanoisin: 
rakkaus on totta

*

piirtelen lintuja vihkoon
ysiluokkalaiset tuijottaa
tarkkaavainen olo

*

tää planeetta on niin kaunis
puut kivet purot järvet
lumisade sammal metsässä
suojellaan niitä olkaa kilttejä
kun suuntaan katseen taivaalle
näen tähdet tuhannet
tiedän että yksin ei olla
tässä kaikkeudessa
käsittämättömän suuressa
kylmässä pelottavassa samalla
kuin lämpimässä halauksessa
on joku muukin
ainakin nuo tähdet valkeat pisteet
mustalla kankaalla tasaisella
kuiskaan toiveen ilmaan hengitys höyrystyy
joku sanoi joskus että
se voi toteutua

*

lumi
hiljaa
laskeutuu
peittää
lian ja pahuuden
luo
illuusion
puhtaudesta
ja
hetken
maailma on pehmeä

Kommentit

  1. Anni. Kuinka hyvä sä olet?????? Hyuguikoibihiu ”tää planeetta on niin kaunis” -alkava on niin täydellinen ja kaikki muutkin mitä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tiedä en nyt hirveän hyvä????? Kiitos paljonn 💙💙

      Poista
  2. noi ekat haikut oli ihania, varsinkin se perhonen. Ja toi "jokainen on suuri salaisuus" jostain syystä jotenki uppos? En osaa selittää, se vaan jotenki.. sopi :D Ooot sairaan hyvä kirjottaja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon <3 Ja kiitos myös kun kerroit mistä pidit erityisesti, se auttaa mua paljoon :)

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa, jos kommentoit, mä arvostan sitä tosi paljon 💙